ENGLISH STARTER UNIT + UNIT 1: vocabulary (describing places, collocations, skills and abilities, life skills) & grammar (general review, present perfect and time expressions)

El contenido de esta entrada ha sido extraído de los siguientes archivos que he creado con la información que se ha explicado en clase:



VOCABULARY

Describing places

  • ancient: antiguo/a
  • crowded: lleno de gente
  • polluted: contaminado/a
  • dirty: sucio/a
  • expensive: caro/a
  • exciting: emocionante
  • comfortable: cómodo/a
  • lively: alegre, vivo/a
  • pretty: bonito/a
  • peaceful: pacífico/a
  • romantic: romántico/a
  • safe: seguro/a
  • dangerous: peligroso/a
  • ugly: feo/a

Collocations

  • swim + in the sea = nadar en el mar
  • lie + on the beach = tumbarse en la playa
  • get a suntan / get sunburnt = broncearse / quemarse
  • wear + suncream = llevar crema solar
  • go + abroad / go + sport -ing = ir al extranjero / practicar un deporte acabado en -ing
  • take + a photo = tomar una foto
  • visit + a museum = visitar un museo
  • hire + a bike = alquilar una bicicleta
  • have + a barbecue = hacer una barbacoa

Travelling words

  • journey (noun): one occasion when you travel to once place to another (se refiere al trayecto)
  • trip (noun): the process of going somewhere and returning (más referido al viaje y la estancia en su conjunto)
  • voyage (noun): a long journey by boat or into space (un viaje cuyo trayecto es duradero, generalmente por mar o el espacio)
  • travel (verb): go from one place to another, usually in a vehicle (significa viajar)

Skills and abilities

  • bake cupcakes: cocinar pasteles
  • learn a foreign language: aprender una lengua extranjera
  • learn first aid: aprender primeros auxilios
  • learn to juggle: aprender a hacer malabares
  • do magic tricks: hacer trucos de magia
  • perform on stage: actuar en un escenario
  • play in a band: tocar en una banda musical
  • speak in public: hablar en público
  • ride a unicycle: montar en uniciclo
  • make a video blog: hacer un vídeo blog
  • write a song: escribir una canción
  • write computer code: escribir código
  • design a website: diseñar una página web
  • edit photos: editar fotos

Life skills

  • self-awareness: entender nuestros propios sentimientos y capacidades
  • assertiveness: expresar adecuadamente los sentimientos o pensamientos
  • active listening: capacidad de escuchar atentamente
  • creative thinking: capacidad de tener creatividad
  • conflict resolution: capacidad de resolver un conflicto
  • problem-solving: el proceso de encontrar soluciones a problemas
  • time management: capacidad de gestionar el tiempo
  • money management: capacidad de gestionar el dinero
  • cooperation: trabajo grupal
  • respect for others: tratar a la gente con respeto y tolerancia
  • negotiation: intentar conseguir un acuerdo
  • entrepreneurship: ser innovador o comenzar un nuevo negocio

GRAMMAR

Comparatives & superlatives

Clasificamos los adjetivos en tres grupos para formar sus modelos de comparativos y superlativos:

  • SHORT ADJECTIVES:
    • 1 syllable
      • COMPARATIVE: ______er than (ex: safer than)
      • SUPERLATIVE: the ______est (ex: the safest)
    • 1 syllable ending in consonant/vowel/consonant
      • COMPARATIVE: ______(doble consonant)er than (ex: sadder than)
      • SUPERLATIVE: the _______(doble consonant)est (ex: the saddest)
    • 2 syllables ending in -y
      • COMPARATIVE: ______(i)er than (ex: happier than)
      • SUPERLATIVE: the ______(i)est (ex: the happiest)
  • LONG ADJECTIVES:
    • 2 syllables without ending in -y and 2 or more syllables:
      • COMPARATIVE: more __________ than (ex: more common than)
      • SUPERLATIVE: the most __________ (ex: the most common)
  • IRREGULAR ADJECTIVES: don’t follow the rules!
    • These are some examples:
      • BAD
        • COMPARATIVE: worse than
        • SUPERLATIVE: the worst
      • GOOD
        • COMPARATIVE: better than
        • SUPERLATIVE: the best
      • FAR
        • COMPARATIVE: further than
        • SUPERLATIVE: the furthest

Verbs combination

Al combinar dos verbos en una misma oración, el secundario (no es el main verb) puede expresarse en un tiempo u otro dependiendo de lo que acompañe:

  • VERBS + BASE INFINITIVE (solo el verbo, sin el to):
    • modals verbs: can, could, should, will, might, may, must…
      EX: It might rain tomorrow.
  • VERBS + INFINITIVE (to + verb):
    • after some adjectives: easy, difficult, lucky, happy…
      EX: It’s difficult to Paint a portrait.
    • after some words: want, decide, hope, remember, forget, afford, plan, try, would like…
      EX: I would like to buy a house.
    • to –> para
      EX: We went to Paris to visit the «Louvre» (para visitar)
  • VERBS + GERUND (verb -ing):
    • likes and dislikes: like, prefer, love, hate, enjoy…
      EX: I like cooking.
    • end or repetition of an action: finish, stop, give up, begin, start…
      EX: Have you finished eating?
    • go + sport / hobbie (si terminan en ing): swimming, dancing, shopping, camping
      EX: She goes swimming in the summer.
    • after preposition: before, after, for, at, in…
      EX: Before going to school, I have a shower.
    • verbs as the subject:
      EX: Reading is amazing

Present simple


Present continuous


Past simple


Past continuous


Present perfect

*P.V = participle verb

PRESENT PERFECT TIME EXPRESSIONS



Espero que te haya gustado. Más entradas como esta en eva-arnau.es ;).

Deja una respuesta